terkejut=rosak mood

selama nih duit yg aku simpan dalam laci, yg tak pernah diketahui jumlahnya, langsung aku tak endahkan. maksudnya, aku tak pernah langsung terlintas nak kunci laci tu sebab tu ofis kami2 sahaja, kalau ada org yg masuk pon, tak sempat lah dorg nak bukak semua laci yg ada, tapi tak terfikir kalu ada yg terbukak laci aku sebagai jackpot orang tu..

haih...bila dah jadi, baru aku terngadah..terkejut aku tengok bekas yang berisi duit selama ni tinggal syiling sahaja. terkejut! memang rosak mood...baru ingat nak p tesco jap beli barang sket. tak jadi weh..terus aku nak tulis kat blog nih...kecuaian yg aku sendiri tak suka. bekas duit nih dah lama, last aku cek bil yg aku beli barang, bulan 6, hujung bulan 6, skang dah bulan 8...dekat 2 bulan la..jadik aku cume nampak bayang2 duit yang ada kat dlm tu je..duit 50 sekeping je, duit 10, duit 5 dan 1 berkeping2 lah jgk..erm...sedih nye...sebab ada pencuri dalam ofis sendiri, dan dalam laci aku pulak tu duit tu hilang, aku harap makbul doa aku berpuasa hari nih, semoga Allah bukakan pintu hati org yg ambil duit tu utk kembalikan ke tempatnya semula..hehe..ada ke org yg dah curi nak kembalikan balik.. :(

perangai aku nih...suka sangat berprasangka baik ngan sesiapa je..tak kira la ko pekeja bawahan ke..sampai la ke pangkat bos, bagi aku memasing cari rezeki yg halal dan tak perlu amek2 harta orang lain..tapi pepatah org2 tua nih memang tepat, rambut sama hitam, hati lain2..kan? kan?

jadik..pengajarannya, jgn percaya org dah lepas nih..sentiasa berhati2 dan jaga barang2 di tempat sendiri supaya org tak ceroboh..

p/s: dlm laci tu ada jgk duit kutipan derma untuk arwah anak one of the staf kitorg, rasa cam nipis je..wallahu'alam, hrp2 dia tak amek jgk, kalu tak aku lah yg berdosa sbb letak dlm laci, tapi tak kunci..ye? :(