nak di serkap tak sampai hati...


nak tak nak time rehat tadi terlepas jgk ke tesco..atas rasa kasih yg mendalam kepada anak sedara ku yg baru beberapa minggu melihat dunia(tak pasti berapa darjah penglihatannya) terkena pulak mild jaundice, aku pon pergi ke tesco semata2 nak cari halwa kundur..buat ubat jaundice(demam kuning)
memang susah nak cari bila kita panggil lain, orang lain panggil lain..nyaris kena marah beberapa org pekeja tesco especially yang dok kat bahagian timbang dan incharge barang2 kering kat situ..rupenya depa panggil 'strip melon'...heheh..tapi aku tak marah dorang lagi ye..baru timbul je perasaan tu tak sempat nak luahkan pon..

- gambar buah kundur

dalam perjalanan balik pulak..aku dapat idea nak tangkap pencuri kat ofis nih..tapi rasa tak sampai hati..bila kita nak serkap nih..mestila ada unsur2 pengesyakkan di situ..cenggini..sebenarnya dah 2x duit aku hilang kat ofis, one time masa aku berkelah kat pantry ofis, aku tertinggal wallet dalam pantry tu, ofismate pulak pegi letak wallet yang aku tertinggal tu tepi oven atas meja dalam pantry tu jgk(apakah jenis manusia tu ye) instead of bagi kat aku atau letak je kat meja aku dan akhirnya wallet tu hilang bersama2 wang di dalamnya..

this time hilang from a tupperware..(tabung)..dan kau terfikir untuk menangkap pencuri tu dengan menyuruh sesiapa yang mengunakan ofis/keluar masuk ofis secara kerap..atau pon semua staf yg mungkin terlibat secara langsung/tidak langsung..amek cap jari dorg..konon2 pada tupperware tu ada kesan cap jari so dapat la tangkap pencuri tu...hahaha..tapi tak sampai hati la nak buat camtu..(tetibe rase ada noble heart)miahaha..

oh ye..p tesco bukan takat beli halwa kundur ye..berjaya juga beli kulit pastry jenama kawan yang sangat femes di kalangan bloggers masak2..tak lama lagi saya pon jadi bloger masak2 la huhu....